Mindenekelőtt leszögezem, hogy ez a blog nem csak az enyém. Lelkes és felelősségteljes állattartók, kutyaoktatók kis csapata vagyunk, és ezúton is igyekszünk megosztani a világgal tapasztalatainkat, véleményünket, örömünket, bánatunkat állattartás témában.



Friss topikok

Linkblog

Milyen lesz Budapesten kutyának lenni?

2010.10.05. 00:42 | Jármai | 201 komment

Címkék: budapest kutya veszélyes tarlós istván szabályozás rendelet főpolgármester pitbull kutyatartás rottweiler

A tegnapi választások eredményeképpen Budapest új főpolgármestere Tarlós István lesz. Személye  - politikai hovatartozástól függetlenül - megosztja az állattartók véleményét, hiszen egyik oldalról Tarlós nagy állatbarát hírében áll: tavaly karácsony előtt kampányolt az Illatos útról történő örökbefogadás népszerűsítéséért, illetve kérte az állattartókat, hogy a szilvesztei petárdázástól óvják megfelelően állataikat, és a kerti kutyákat is engedják be a házba, hogy megijedve nehogy világgá fussanak. Macskaszeretete is közismert, továbbá szívesen emeli fel szavát az állatkínzások büntetésének komolyabbá tételéért. Másrészről azonban nevéhez fűződik a legvitatottabb állattartási rendelet (ez még óbudai polgármestersége idején született). Vitákra adhat okot egy interjúban kifejtett nézete is, melyben fajtafüggővé teszi a rendeletek szigorú, illetve kevésbé szigorú betartatását, és bizonyos fajtákat egyértelműen veszélyesebbnek tart másoknál, erőteljesen a fajtajelleget helyezve előtérbe, tulajdonképpen kizárva annak lehetőségét, hogy egy "veszélyes" fajta is lehet megfelelően kontrollált. Ugyanebben az interjúban nyilatkozza, hogy, idézem: "ép lelkületű családokban nem dobermannokat, pitbullokat és rottweilereket ölelgetnek a gyerekek"

Gyakorló kutyatartók és oktatók kritizálják a fajtaalapú megközelítést, mondván veszélyes fajta nincs, csak veszélyes egyed. Bizonyára éles vitákat vált ki az újdonsült főpolgármester azon kijelentése is, hogy nagytestű fajtákat lakásban tartani helytelen dolog. (Ami bizonyos esetekben vitathatatlan, de talán nem helyes egy kalap alá venni a felelősségteljes, kutyájának igényeit messzemenően figyelembe vevő, annak testi és ösztönadottságait megfelelő életmóddal és foglalkozással kielégítő gazdát, és a lakótelepi 40 négyzetméteren kellő mozgatás és törődés nélkül kutyát tartó embereket)

Kíváncsian várom ennek tükrében, hogy milyen lesz Budapesten kutyának/kutyásnak lenni. Egyfelől üdvös lenne a szigor, ami a felelőtlen gazdákat sújtaná, akár százezer forintos büntetéssel, másfelől aggódva gondolok arra, hogy a felelősségteljességet kizárólag a fajtaválasztás alapján állapítják meg, a gazda esetleges szakértelmét, hozzáértését és a kutya valós életkörülményeit és tényleges viselkedését figyelmen kívül hagyva.

Vajon lesz e olyan változás, ami nem általánosít igazságtalanul, és valóban azok ellen fordul e a szigor, akik ellen kell? 

Kíváncsian várom...Vagy félnem kellene?

 

SN


A bejegyzés trackback címe:

https://vakkanto.blog.hu/api/trackback/id/tr502345561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiko 2010.10.05. 22:28:35

@somewhat damaged: regisztráció nélkül szerény meglátásom szerint semmi értelme. olyan mint egy autó rendszámmal, tulajdonos nélkül.

nem is értem, minek chip, reg nélkül? és ha elveszik? persze költőiek a kérdések:)

Tiko 2010.10.05. 22:29:45

@anyu: szerintem ne szarakodj vele már bocsánat. két öreg eb nehogymár problémát jelentsen.. ráadásul vállalni kell tudni, hogy igen te vagy az "anyja":)

Amon-Re 2010.10.05. 22:29:54

@Tiko: Nem hinném el. Mért milyen büntetést kapna egy kutya gazdája ha rámászna kutyája, és összekarmolná a lábamat, és mit kapnák én ha közvetlenül tenném ezt vele vagy akárcsak fogdosni kezdeném?

2010.10.05. 22:31:16

@simonmondja.: másfelől viszont pórázzal vissza tudod fogni a megfelelő súlycsoportú kutyát, aki amúgy esetleg nem hallgatna rád. Nekem mindegy, ki milyen módszerrel tartja maga mellett a kutyáját, amíg képes rá. Viszont a póráz általában kötelezővé tételére azért van szükség szerintem, mert az önszabályozás nem látszik működni (mint sok más esetben sem). Szóval ha azt látom, hogy rongyol felém egy eb, akit a gazdája képtelen behívni - nos, az ilyen igenis fogja pórázra. Ha ettől dilizik be, akkor meg ne tartsa városban, lakásban. Ott tényleg mások a szabályok, mint egy zöldövezetben, ezt pont te vezetted le nagyon szépen.

Tiko 2010.10.05. 22:31:31

@Amon-Re: elárulok vmit. a kutya "fegyvernek" minősül. a tv. rendelkezik róla, akkor is ha ez nem fér bele a kis fejecskédbe..

2010.10.05. 22:32:34

@Tiko: mondjuk ha hirdetésben keresed, beleírhatod az ID-t, és azt bárhol leolvasva igazolni tudod, hogy a tiéd (kapsz erről papírt az állatorvosnál). Úgy, mint a tetoválásnál régen. De én is ezerszer hasznosabbnak gondolom a regisztráltat, persze.

Tiko 2010.10.05. 22:34:34

@Amon-Re: + ugyanaz vonatkozik rá: 8 napon túl és belül. a szankciók ezeken múlnak.

Tiko 2010.10.05. 22:38:32

meg persze azon is, hogy ingerelted-e a kutyát, a kutya szabályosan volt-e tartva/megkötve stb.

Palermo12 2010.10.05. 22:39:14

Egyébként kutyásként szükségesnek érzem az állattartási rendeletet, mert sajnos tisztában vagyok azzal, hogy rengetegen nem felelősen tartanak kutyát. Ezeknek a törvényeknek/rendeleteknek viszont nem csak az emberi közösséget, hanem az állatok védelmét is szolgálnia kell. Egy pár éve lehet biztosítást kötni kutyákra. Egyrészt símán el tudom képzelni, hogy legyen ez kötelező mint a gépjárműveknél. Ez védi a kutyást is és a közösséget. A fajták besorolását a kockázati tényezővel lehet drágítani - ehhez a nagyon pontosan vezetett harapási, támadási statisztika meg tudja alapozni. (ez jelenleg általában állatorvosi tanácsok alapján történik, de tudjuk hogy ez még így is szubjektív). A biztosítási rendszerben be lehet vezetni bonus malus-t is. Ez ösztönzi az állattartót a helyes normák betartására. Ebben az esetben, ha tudom, hogy az én kutyám nem veszélyes senkire, kontrol alatt tudom tartani, akkor én elengedhetem, akár póráz/szájkosár nélkül is, viszont ha baj történik. Akkor szívok, és többet kell a kutyámért fizetnem. Illetve egyet kell értsek azzal a felvetéssel is, hogy a gazdát terhelje teljes mértékben a felelősség a kutyája után. Bármi, amit a kutya tesz/tett, az azt jelentse, mintha a gazda tette volna. pl ha a kutya 8 napon túli sérülést okozott, az jelentse azt, mintha a gazda tette volna ugyanezt.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.05. 22:41:13

@somewhat damaged:
Ilyen nagytestű kutya, amelyik nem behívható, nem marad meg úgysem a városban.

Elütné az első autó.

Aki nem tudja behívni, az megköti - csak azt fura, hogy a parkban is, ahol kifuthatná magát.

Viszont nekem már három kutyám volt hosszúéletű a városban, póráz nélkül.
Mindegyik úgy közlekedett, hogy csak engedéllyel léptek le a járdáról.

Úgyhogy nem kéne talán rendeletekkel és büntetésekkel rávenni, hogy kínozzam a kutyámat egy madzaggal a nyakában.

Tiko 2010.10.05. 22:43:06

@Palermo12: "Bármi, amit a kutya tesz/tett, az azt jelentse, mintha a gazda tette volna. pl ha a kutya 8 napon túli sérülést okozott, az jelentse azt, mintha a gazda tette volna ugyanezt."

Azt jelenti.

Ami pedig a biztosítást illeti:

Nevetségesnek találom, hogy pl a németjuhászra nem kötnek "bátorságot" azaz ha megvéd egy területet egy betolakodótól. Csak a legfelsőbb kategóriában hajlandóak erre, havi ca. 4500ft-ért amit nem kicsit sokallok.

Egyéb kutyák esetében (pl pit) nem kötnek felelősségbiztosítást.

Akkor miről beszélünk?

Nah elléptem. Jó éjszakát kívánok, köszönöm az eszmecserét.

Amon-Re 2010.10.05. 22:45:28

@Tiko: Ja igen, és gondatlanságnak minősítik, mert az olyan kutyabuzi, mint te nem tudhatta, és különben is csak játszani akart a kutya.

Jármai 2010.10.05. 23:02:22

Némileg elfajult a vita, ezért néhány hozzászólást kimoderáltam, elnézést mindenkitől, természetesen a kultúráltan kifejtett vélemények egytől egyig maradnak...
Néhány gondolat ezért bennem is felmerült:
@egyittlakó: ugye nincs gyereked? Gyereket nem"tart" az ember. A gyerek a család része. Sokaknál a kutya is az (nálunk is) de ettől még magvan a maga helye, kutyaként van kezelve, és bizton állíthatom, boldog velünk, és mi pedig boldogabbak vagyunk vele, pedig van gyerekünk.
Mindkét oldal, a kutyások és a nem kutyások is lehetnének kissé toleránsabbak.Én mint kutyás visszahívom a kutyámat, ha látom, hogy valaki tart tőle, (és kivétel nélkül vissza is jön, ez alap...) nem engedem, hogy felugráljon, megnyaljon bárkit, és kérés nélkül lábhoz rendelem, ha csak feltűnik egy gyerek velünk szemben (aki aztán többnyire odajön megsimogatni). Kakit felszedem, sőt néha a mások által eldobált sörösüvegeket is a parkban...
Tehát mindent elkövetek, hogy az én kutyám ne zavarjon másokat. Nyilván minden kutyásnak így kéne tennie. De a másik oldal is kissé túldimenzionálja a dolgot néha. Van azért jónéhány dolog, ami jobban szennyezi a környezetet, mint egy kutya. Itt vagyunk kezdetnek pl.mi magunk emberek. egyittlakó: ha ennyire fáj a kutyapisi, nézz körül otthon, és próbáld meg kiszámolni, mennyi vegyi anyaggal terheled a környezetedet egy nap alatt... a mosószerek, a szemét, az autód, a pisid (bocs, az se párolog el a fajanszból, hanem kerül valahová) a használt elemeid...ehhez képest egy kutya leveskemelegítés... ráadásul akinek kutyája van, több időt tölt a zöldben ezért érdeke vigyázni rá..

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.05. 23:09:58

@SNóri:
Mióta kitiltották a kutyásokat a játszóterekről, azóta beköltöznek a csövesek.
Nem kutyaszart szednek azóta a gyerekek, hanem emberszart és injekcióstűket meg üvegcserepet.
Ennyit érnek a nagy rendcsinálások.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.05. 23:20:59

Szerintem azokat a fajtákat, amik alkalmatlanok a városi tartásra, nem is tartja senki.
Nagytestű, hamis pásztorkutyája csak a tanyásoknak van.
Egyszer láttam csak kuvaszt a parkban - szép küzdelemből jött ki vér nélkül az ír szetterem, de azóta se jártak erre.
Komondort se láttam még ülni a pirsos lámpánál.
Amit tartanak, az tartható.

Reap that ass (törölt) 2010.10.05. 23:22:01

"ép lelkületű családokban nem dobermannokat, pitbullokat és rottweilereket ölelgetnek a gyerekek"

Aki ezt vallja, az sötét mint az éjszaka.

Annyira ki tudok akadni a sok buta műveletlen emberen.

Nem tudtok ti semmit sem a dobermannról, sem a rottweilerről, pláne nem a bull típusú terrierekről...

Az életben nem volt olyan jó kutyám mint a szuka APBT-m.
Olyan mint egy kisgyerek, néha makrancos, de egy imádni való tündéri kis jószág.
A magántulajdon védelme a feladata, ha bejössz ráfázol!
A szomszéd 2 éves kis pisise tekergeti a fülét az orrát és semmi, a kutya még a kezében lévő nyalókához/csokihoz sem nyúlt hozzá,ennyit arról h melyik kutya agresszív és veszélyes.
Hibátlan engedelmességi és örző-védő vizsga után vagyunk.
A kutya iskolában mindenki a jellemét nézi és imádják, az utcán 90% sikongat meg kapkodja ölbe a kutyáját.BUTÁK!

Határozottan kell vele bánni ez tény, de ezt nem azt jelenti, h ütni verni kell, csak kellő figyelemmel/jóindulattal/szeretettel kell nevelni!

Kertes házban lakom, igaz a kutya bent lakik velem, mivel rideg tartásra teljesen alkalmatlan.Valamint kis korában féltem, h ellopják, most meg, h valami proli lesprézi vagy pur habot fúj a szájába megint!

Az is érdekes volt, h egy vadászat alkalmával a híres neves piedesztára emelt nyugodt 7 éves vizsla, úgy combon harapta a gazdáját, h roham mentő vitte el, mert majdnem elvérzett.

Hoppá, akkor most mi van, az APBT-m veszélyes kutya mert az mondják, a vizsla meg kiskedvenc, holott majdnem gyilkolt?

Sokaknak ész kéne a normális élethez nem pénz!

Jármai 2010.10.05. 23:27:41

@Assreaper: Kétszer jött át a hozzászólásod, a szebbiket hagytam benn:D Egyébként egyetértek:D

Reap that ass (törölt) 2010.10.05. 23:31:43

Bocsánat,
csak nagyon felkaptam a vizet...
moderáltam magam, ezek szerint elment a hirtelen felindult is...

Olyan jó lenne, ha be tudnék mutatni pár képet arról, h milyen is a szeretetben tartott bully...

2010.10.05. 23:34:49

@simonmondja.: a póráz, amíg eljutsz parkig/futtatóig, talán nem az a hatalmas kínzás, amit egy városban élő kutyának ne kéne tudni megemészteni. Én sem a tieidhez hasonlók miatt mondom azt, amit. És nyilván az intézkedőnek is van még joga mérlegelni ilyen esetben (ha a kutya látványosan senkit nem zavar).

Sajnos a többség biztonsága megkövetelheti az egyén szabadságának vagy jóérzésének csorbulását. Újabb analógia: én bárkiről elhiszem, hogy kiváló sofőr, és ő tudna hetvennel közlekedni városban bárki veszélyeztetése nélkül. De ötvennel szabad, mert muszáj, mások miatt és mások érdekében. A globális optimumot nézve szerintem jó lenne, ha a megfelelő területek kivételével kötelező lenne a póráz, és ezt be is tartatnák. Szarszedés - ugyanez. Hidd el, hogy megrendszabályozna csomó olyat, aki miatt a kutyások megítélése ha általánosítva is, de némiképp joggal rossz. (Ugyanemiatt támogatom a bringások indokolt bírságolását, miközben magam is rendszeresen kerékpározom.)

2010.10.05. 23:41:16

@Tiko: itthon még nagyon új a terület, a biztosítók a külföldi statisztikáik és tapasztalataik alapján határozzák meg először az itthoni feltételeket is. Hidd el, nagyon jól tudják, hogy milyen kutyák okoznak leginkább bajt (a saját jól felfogott érdekükben nincs értelme ok nélkül kizárniuk valakit, aki fizethetne is). Az autód típusa és egyéb faktorok (kor, nem...) sem mellékesek a biztosítási kategória meghatározásakor, miért pont a kutya fajtája lenne irreleváns egy kutyabiztosítás esetén? Konkrétabban, ha X problémás kutyára vállalnának felelősséget, az könnyen azt eredményezhetné, hogy emberek még inkább divatból tartsák, gondatlanul neveljék és engedjék el, és közben megvédjék a seggüket biztosítással. Ellentétben az autóbalesettel, itt a kutya tulajdonosa nagyon kicsi eséllyel sérül, nem veszít jogsit, a kárért meg lehet fizetni...

Idővel nyilván csiszolódnak ezek, attól függően, hogy itthon mit tartanak sokat, és mivel van kiugróan sok káresemény.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.05. 23:44:39

@somewhat damaged:
A rendelet nem arra való, hogy biztonságban legyen a többség.
Póráz nélkül tartott városi kutya még sosem hallottam, hogy megharapott valakit a járdán.

A rendelet arra való, hogy pénzt szedjenek be és minden szembejövő járókelő veszekedhessen velem, hogy mi szabályos és mi nem....

Még az átkosban elég sokat futkostak a kutyások a rendőrök elől, mert kemény összegek repkedtek egy póráz miatt.

Akkor történt az is, hogy kisbaltával rohant ki egy lakó a lépcsőházból, hogy szétüt engem is, meg a kutyát is, mert arrajártunk, ahol ő lakik és ezt nem viseli el.

Mostanában meg egy spiné - gondolom faluról - az ablakon öntögeti ki a vödör vizeket a járókelőkre az egyik utcában.

Lehet ezt a közellenségesdit fokozni, de én nem javaslom.
.

Reap that ass (törölt) 2010.10.05. 23:52:29

Hiába van kiképzett, versenyeket nyert birkatürelmű APBT-m én pórázt mindig használok fojtóval, ha olyan helyre megyek hám és biztonsági póráz, szájzsákkal.

Jobb a békesség, tudom, h nem az én kutyámmal lesz baj, de más hülye is lehet rajtam kívül.

Hiába minden, emberre csak a kertben támad, de ott is a kiképzésnek megfelelően.
Közterületen az agresszív kutyákkal szokott baj lenni. Nem egyszer volt bajom ebből.

Némmá pitttttbulllll, há nézzük meg mit tud...

Ezért van nálam mindig gázpisztoly...

2010.10.05. 23:54:55

@simonmondja.: az utcán szemetelés se harap meg senkit, mégis tilos. Vannak egyéb szempontok is. Nekem pl már csomó kellemetlenséget okoztak odapofátlankodó kutyák, akiket a gazdájuk nem tudott behíni, vagy szart rá. Ugyanígy nettó, kutyátlan járókelőket. A te javaslatod mi lenne ennek kivédésére?

yeti-ufo hibrid 2010.10.05. 23:56:46

Nagyon remélem, hogy piszkosul drága lesz a kutyatartás, és szigorú az ellenőrzés, kemény bírságokkal.
Tele a pángalaktikus tököm az állandó kutyaszarral, a hajnali ugatófesztiválokkal, meg a "nem kell fééélni a Bercikétőőől". Fél a halál. Csak ne jöjjön a közelembe, ne taknyozzon össze, ne szőrözzön össze, és vegye ki az orrát a szatyromból, seggemből.

belekotty 2010.10.06. 00:00:04

A kutyáknak egyszerűen engedelmességi vizsgát kellene tenni. Amelyiknek megvan az engedelmességi vizsgája az sétáltatható póráz nélkül amelyiknek nincs, az csak pórázon.
Ja! És a gazdáját majdnem halálra maró vizsla csak városi legenda, amit a pittbullosok találtak ki!

belekotty 2010.10.06. 00:01:31

@yeti-ufo hibrid: Neked pszichológus kellene. Vagy zárt osztály.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 00:01:32

@somewhat damaged: Mondhatnám, hogy ne menj ki az utcára, mert sok ott a kellemetlenség.
Egy ilyen kellemetlenség nem nagy dolog, viszont ha naponta kell tízezres bírságokat fizetni, abból nagy balhék lesznek, azt mondom.

Teljesen feleslegesen csinálják a feszkót a kutyafóbiások.

Sokminden kellemetlen, ahol több millió ember él együtt.
Mégsem az a megoldás, hogy igazoltatjuk a gyanús alakokat minden sarkon és rendőrökkel hajkurásszuk őket, meg büntetgetjük.

Még az is lehet, hogyha bekeményítenek a fóbiások miatt, a kutyások is érdekvédelmet szerveznek.

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 00:26:36

@belekotty:

Nah pont az ilyen hülyékről beszéltem.Butább vagy mint egy ötödikes!!!
Milyen városi legenda, sváb faluban lakom vazze!
10 éve vadászom.
A vizsla behozott 3 fácánt majd nekiment a gazdájának, tudom, mert én lőttem ki a kutyát.

A kuytám IPOIII vizsgát tett, de nem ezen múlik, h póráz vagy nem póráz.

@yeti-ufo hibrid:

Ennél drágább?6000 usd-ért vettem a kutyát amerikában, majd újabb 1100usd volt a hazahozatal.
Éves tagsági 8000 huf, havi iskola díj 6000+3000 huf, az etetése verseny táppal havonta kb 30-32.000 huf, éves tartási engedély 30.000 huf + kenel építése dísznek a tartási engedélyhez fűtött házzal etc 216.000 huf.Emellett kb 50-60.000 huf a kiegészítők megfelelő szinten tartása, javítása, új beszerzése.Mivel súlyt is húz, h az erőnléte is meglegyen, így húzó hám, amerikából 390usd, húzókocsi amit én csináltam a szabvány szerint anyagárban 45-50.000 huf, súlykészlet újabb 80.000 huf!

Mutass nekem olyat aki így tartja a kutyáját és utána magyarázz, h mit kellene emelni.

Az állatok csak a ROSSZ embereket nem szeretik, egy állatot nem lehet úgy átverni a palánkon mint egy embert!

"Soha ne állj le butákkal vitatkozni, mert lesüllyedsz a szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal"

belekotty 2010.10.06. 00:42:18

@Assreaper: "A vizsla behozott 3 fácánt majd nekiment a gazdájának, tudom, mert én lőttem ki a kutyát." :-))

Hahaha... vadászaton lelősz egy kutyát. :-)) Ne hazudozz gyerek! Vizsla behoz három fácánt majd nekimegy a gazdájának. Te hülyének nézel minket? Mi vagy te Andersen?

"Az állatok csak a ROSSZ embereket nem szeretik, egy állatot nem lehet úgy átverni a palánkon mint egy embert!" - Ja a széttépett kisgyerekek rossz gyerekek voltak. Te ennyire hülyének születtél vagy ez már valami fejlett génmanipuláció?

Mellesleg nekem 3 vizslám van és a nyúlról is visszahívom őket.

pucros 2010.10.06. 00:45:29

Alapjában véve a város nem alkalmas kutyatartásra. Sem.
A kijelölt kutyafuttatók kivételével a zöldbe se szarhat az eb, hiszen az is közterület, focizhatnak ott gyerekek is akár. Értékelem, hogy a tisztességes kutyások felszedik a kutyakakit, de a pisit neml, és mit tesznek, ha hasmenése van?
A kijelölt kutyafuttatók vajon hány kutyát képesek "eltartani" - amivel szemben hány kutya lakik nem kertes házban?
Inkább be kellene látni, hogy kutya nem való lakásba.

Amon-Re 2010.10.06. 00:46:35

@Assreaper:

>>Az állatok csak a ROSSZ embereket nem szeretik
Mindjárt beszarok a röhögéstöl. Tipikus kutyabuzi szöveg.
Honnét tudná már egy kutya hogy ki a jó, és ki a rossz,
egyébként is szubjektív kategoria.

belekotty 2010.10.06. 01:10:17

@Amon-Re: Ez nem kutyabuzi. Fogalma sincs a kutyákról, csak hülyeségeket írogat.
Egy vadászkutya amikor hozza be a zsákmányt eksztázisban van, olyan nincs hogy az a gazdáját ilyenkor megharapja. Csak kitalálta. Andersennek képzeli magát.

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 01:18:34

@belekotty:

Mondom én, h butább vagy mint egy ötödikes, ékes példa erre az utolsó hozzászólásod.

A legtöbb vizsla túltenyésztett, diszpáziások, gyenge idegrendszerrel, rövid élettartammal.
Mivel szerintem ha láttál vadászatot azt is tv-ben így fingod sincs megint mibe ugattál bele.Szerinted a mezőőr álomba ringatja a kutyákat vagy mi a szar?Egyébként meg fogsz lepődni 3-en lőttek hirtelen felindulásból!

HOGY ELHISZED VAGY SEM NEM IGAZÁN ÉRDEKEL, A SZEGÉNYSÉGI BIZONYÍTVÁNYOD BEMUTATTAD.

Miről hívod te vissza?Apportról, kurva nagy teljesítmény, mert ha menet közben lécelt le nyulat kergetni vezényszó nélkül akkor neveletlenek .

Oka süllyedek a szintedre, jön az ovis kinek az apukája az erősebb.
Tudod kiscsillag a kutya helye a bal láb mellett van, onnan vezényszó nélkül meg sem mozdulhat, semmilyen körülmények között!

Ismét egy okos mélyen szántó gondolatod, h a kisgyerekkel mi történt.
Azok vadított kutyák voltak, rohadtul nem egyenrangúak azokkal akiket nevelnek és szeretnek.
Kíváncsi lennék, te hogy viselkednél, ha éheztetnének, ütnének vernének és akkor ehetnél ha ölsz...előbb utóbb mindenre ami él és mozog rátámadnál...hát kb ezekkel a kutyákkal is így volt...és az ilyen állat már vadállat és nem egy átlagos kutya...

Neked kutyád?

A fakockát is elrontanád!Te...

yeti-ufo hibrid 2010.10.06. 01:30:58

@belekotty:

A kutyákra meg póráz és szájkosár.
Továbbá a hisztérikus, kötődési zavarokkal küzdő kedves gazdik kezébe szaroszacsi, kislapát.
EZEKRŐL egyébként érvényes rendelet is létezik, míg az én elmeállapotom sehol nem vita tárgya. :)

yeti-ufo hibrid 2010.10.06. 01:33:40

@Assreaper:

Jó. Nem állok le.

Jól sejtem, ugye, hogy gyereked, az nincs?
Májerság, persze, hogyne, egy állatra költeni annyit, mint egy kisebb falu éves költségvetése...

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 01:55:10

@yeti-ufo hibrid:

Köszönjük, most várjuk a 3.-at!

Miért lenne májerság, h költök a kutyára?
Megvan mindenem amit szerettem volna, nincs hitelem, dugdossam a párnacihába?

Szeretek vadászni, szivarozni, kutyázni, megteremtettem ami ehhez kell akkor miért ne?!
Az, h más elveri a kocsmában a fizetését meg elkurvázza arról max csendben sustorognak, ha elmondom, h mibe kerül egy sport kutya azon mindenki kiakad.
Ha nem lenne rávaló nem csinálnám, ha nem tudnám maximálisan megadni azt ami a családomnak kell, akkor sem!

Nem bántani akartalak, de egy kutya megfelelő tartása egy átlag gazdinak is legalább 10-20.000 huf egy hónapban, ezen emelni arcátlanság.
Nagyon kevesen keresnek jól itthon, szuverén joga mindenkinek, h tart-e állatot vagy sem, de ezért kirekesztő magatartást folytatni nem kellene.

2010.10.06. 02:23:51

Azért a lakásban tartott kutya nem csak macera, de szerintem sem normális állapot. Szerencsétlen kutyák.
Tartson az kutyát akinek van udvara és tud szaladgálni, relatíve szabadon. Ne csak akkor szarjon, ha megengedem neki.
De ha valaki kínozni akarja a lombikkutyáját, hát rajta, olyan nagyon nem zavar. Végülis csak egy kutya. Rosszabb dolgokkal is lehet időt tölteni, pénzt költeni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 05:54:03

@A csótány is ember:
Ha láttál már loncsos, megkínzott, véres, éhező, rühes, gyerekekre veszélyes, megőrült kutyát, amelyik a szenvedésbe és éhezésbe döglött bele az életét végigvonyítva két-három éves roncsként,

Na, az mind udvaron-kertben tartott kutya volt.
Mind.

A lakásban tartott kutyák egészségesek, nyugodtak, szépek.
Leggyakrabban megérik a 12-14 éves kort, de még a tízenhatot is.

És ugyanazért tartják őket, amiért a kertikutyákat.
Hogy védjék a házat és a családot.
Ehhez mindenkinek joga van.

Hogy még szeretik is őket, azt nem kéne bűnnek tartani.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.10.06. 05:59:03

PEKINGBEN AZ 5. RINGEN BELUL (EZENTUL A KULVAROS VAN) NEM LEHET EGY SPANIEL-CHAUCHAU-NAL NAGYOBB KUTYAT TARTANI. SENKINEK! + nincs szar sehol/

Valaki azt irta, hogy a kutya kozbiztonsagot teremt. Hat ez nem igaz. A vad kobor kutyak, emberre es allatra is veszelyesek. Illetve a poraz nelkul setaltatott frusztralt fenevadak...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 06:10:33

@Chaoyang: Vad kóborkutyák, kutyafalkák és frusztrált fenevadak nincsenenk Budapesten.
Az a vidékiek kutyatartási kultúrája.

Itt ha előkerül egy kóborkutya, órák alatt kerül valaki, aki befogadja és riadóláncon keresnek neki új gazdát.
Tudom, mert én is szedtem már össze kölykösfiatal, hatalmas németjuhászt fullextrás kiképzéssel a fejében forró májusi napon.
Ki volt száradva mert már régen kutyagolhatott.
Kerestem a gazdáját, még a rendőröket is megkérdeztem, végül a szokásos kutyamentő riadóláncon került neki egy nyugdíjas házaspár egy zöldövezetben, akiknek az előző kutyájuk meghalt és nagy lelkesedéssel vitték haza.
Ilyen szuper kutyát még sosem láttam - de sajnos a vizslám nem tolerálja a konkurenciát.

zsebi66 2010.10.06. 07:15:59

Ugyan ugyan ... mitől félünk hát most következett be hogy mindenki együtt gondolkodik. A kormány, a város, a vidék, a kutya a gazdája, a szomszéd, és aki épp belelépett. :)
Én még emlékszem olyan választási szlogenekre hogy "rosszabbul élünk mint 4 éve" .
Most jobban fogunk, figyeljétek meg ! :):):)

belekotty 2010.10.06. 07:42:56

@Assreaper: "Tudod kiscsillag a kutya helye a bal láb mellett van, onnan vezényszó nélkül meg sem mozdulhat, semmilyen körülmények között!"

- Elárultad magad kis pöcs, hogy vadászatot te a tévében láttál maximum. 10 éve vadászol, hehehe... Tudod mit jelent az hogy a kutya "puska alatt van"? Fogalmad sincs, kugli a barátod! :-)) Apróvadra - nem egér vagy vakond :-)) - hogyan vadászol lábnál lévő kutyával? Tudod egyáltalán mire használják a kutyát vadászaton?
Hehehe.. 3 fácánt odahozott majd megharapta a gazdáját? :-)) Az a lövés elött lábnál volt? A fácánt mi hajtotta fel? :-))
Azt meg tudod mondai miért alakult ki a vizsla? Miért lett az egyik legkedveltebb főúri vadászkutya? Semmit nem tudsz te a vadászkutyákról!
Menjél és kérj köpőcsőre engedélyt, szoktass lábhoz egy aranyhörcsögöt és vadássz legyekre, az való neked! :-))

egyittlakó (törölt) 2010.10.06. 07:57:54

@simonmondja.: "A lakásban tartott kutyák egészségesek, nyugodtak, szépek."

Igen, meg a ketrecbe zárt állatok is az állatkertben. Mind élvezik az emberi szeretetet, az etetést és simogatást. Ugyanezt el lehetne mondani a börtönbe zárt emberekről is.
Csak hogy ez nem természetes. Mint kutyás, ezt soha nem fogod megérteni...
Nekem nincs szükségem kutyára a lakásban, nekem ép az elmém... mint ahogy cigarettára sincs szükségem, mert egészséges életmódot élek... de hát mondhatom én ezt itt, kábé annyit érek vele, mint ha szociológiával kampányolnék a bolondok házában...

egyittlakó (törölt) 2010.10.06. 08:03:31

@belekotty: "Azt meg tudod mondai miért alakult ki a vizsla? Miért lett az egyik legkedveltebb főúri vadászkutya?"

A vizsla kialakult? Micsoda észlény...
Sebaj, legalább főúrnak képzelheti magát, amikor futtatja a korcsot (ha már a kutyafajok csak úgy kialakultak, akkor minden tetves faj keresztezésből jött össze, ami arra emlékeztet, hogy errefelé régebben keresztbe kufircoltak a családok a vagyon megmaradásáért... meg is látszik az eredmény igen sok esetben).
:-)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 08:06:56

@egyittlakó:

És nincs szükséged más emberre sem, mert a guminő nem csinál koszt.

És mindenkinek arra legyen szüksége, amire neked, mert különben bezáratod a diliházba.

Egészséges lelkedet ápoljad hipóval, hogy még tisztább legyen.

Terézágyú 2010.10.06. 08:49:30

simonmondja, szidjad csak a vidékieket, ha neked ez okoz kielégülést...

Jármai 2010.10.06. 08:52:07

@egyittlakó: kutyaoktatóként azt kell mondjam, hogy a kutyaiskolán előforduló szocializálatlan - ergo potenciálisan veszélyes - kutyák közül sokkal több a kerti kutya, (és még hány lehet, akit el sem hoznak, mert a kert végi kennelbe zárva "jól elvan" minek annak iskola...) de ez logikus is. Egy lakáskutyát alsó hangon napi 3-4 alkalommal sétálni visznek, ahol elkerülhetetlenül találkozik emberekkel, autókkal, más kutyákkal stb, és így legalább nagyjából megszokja ezeket+érik új ingerek nap mint nap, amire minden kutyának szüksége van. Ezzel szemben egy kerti kutyával előfordulhat, hogy évekig, vagy akár EGÉSZ ÉLETÉN ÁT ki sem teszi a lábát a kertből, ami ugyan méretre lehet nagyobb, mint egy átlagos lakás, de nem tudom szívesen lennél e bezárva egy kertbe egész életedben... Másrészt a kutya ragadozó ősei életmódjából sokat megtartott, nevezetesen azt, hogy a nap legnagyobb részét egy helyen heverészve tölti, max a másik oldalára fordul, és csupán a nap kis részében aktív, akkor viszont nagyon (ősei ekkor vadásztak ugyebár, a kutyánál ez a sétában, gazdával való egyéb közös akciókban, terelésben, agilityben, örző-védőben, vadászatban, klikkeres tanulásban bármiben nyilvánul meg) Normál esetben egy kerti kutya sem rohangászik fel alá egész nap a kertben, ha igen, az tulajdonképpen szenvedés neki, mert azt jelenti, hogy nem tudja az energiáit levezetni máshol. Egy kerti kutyának is szüksége van tehát foglalkozásra, sétára, csak ezt gyakrabban szokták elhanyagolni (tisztelet a kivételnek). Egyszóval kertben és lakásban egyaránt szenvedhet egy kutya, de egyik helyen sem törvényszerű, viszont kertben gyakoribb... Arról nem beszélve, hogy bizonyos fajtákat lehetetlen lenne állandó jelleggel kertben tartani, ahogy viszont vannak olyanok amiket lakásban nem lehet. DE!minkettőnek szüksége van az ember közelségére! Mert aki azt hiszi, hogy a kutya szelidített vadállat, téved. A szelidített farkas az, a kutya nem. A kutya bizonyítottan több mint 100ezer éve az ember mellett van, etológiai kutatások és egyéb tapasztalatok bizonyítják, hogy immár természetes közege az ember melletti lét. (Csányi Vilmos neves etológus kutatásai is ezt támasztják alá, én - ha nem haragszol kedves egyittlakó - neki inkább hiszek.) A kutya helye tehát az ember közelében van, ráadásul csodálatos alkalmazkodóképességének köszönhetően alkalmas a városi létre. (Ahogy az ember is, btv nem biztos hogy az embernek is ez a lét lenne a legjobb) A buta hűségről pedig: a kutya szolgálja az embert, az ember pedig a vezetője, ezzel felelősséget vállal. Egy kutya is csak azt szolgálja megfelelően, aki jó vezető. Te is "jó vezetőre" hallgatsz szívesen, legyen az a főnököd, a feleséged/férjed vagy az apád, esetleg jó barátod. Hűséges lehetsz hozzájuk, ettől még nem leszel hülye, vagy buta. A legjobb kutya sem követi azt, aki nem vezetője... legfeljebb mellette marad mert tartja a póráz...

Terézágyú 2010.10.06. 08:52:28

Hogy városban mennyi elhízott, járni alig tudó kutyát látni! Ezt is bevehetnék az állatvédelmi törvénybe, aztán megbüntethetnék a városi nyugdíjasokat is, akik szétzabáltatják a kutyájukat - és ha ez megvan akkor mehetnek büntetgetni a falusi nyugdíjasokat, akik nappal megkötve, éjjel elengedve tartják az udvaron (rettenetes!) a kutyájukat...

Jármai 2010.10.06. 08:55:39

@Terézágyú: szerintem nem a vidékieket szidja, csak egy bizonyos kutyatartási "kultúrát" ami sajnos vidéken jellemzőbb... De akinek nem inge ne vegye magára..:DD én se sértődőm meg, ha a budai sznobokat szidják, mert Budán lakom, de nem vagyok sznob:DD

Terézágyú 2010.10.06. 08:56:45

@SNóri:
Vessünk ki különadót a kertben tartott kutyákra. Kötelezzünk minden kutyatartót, hogy kutyaiskolába járassa a kutyáját.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 08:58:38

@Terézágyú:
Vidékiek, szóljatok bele a Tarlós budapesti kutyásokra lesúlytó politikájába, ha nektek ez okoz kielégülést.

Terézágyú 2010.10.06. 09:00:31

@SNóri:
"szerintem nem a vidékieket szidja, csak egy bizonyos kutyatartási "kultúrát" ami sajnos vidéken jellemzőbb... De akinek nem inge ne vegye magára..:"

Akkor én is mondhatok olyanokat, hogy a városi kutyatartókra jellemző a tahóság? Én ezt tapasztalom. Persze akinek nem inge ne vegye magára...

Jármai 2010.10.06. 09:01:08

@Terézágyú: Egyetértek, bár a büntetésnél sokkal hatékonyabb lehet az oktatás és ismeretterjesztés. (Hosszú távon mindenképp) a 70 éves falusi bácsikát meg lehet büntetni (attól nem változik semmi, legfeljebb kidobja a kutyát), de sokkal fontosabb, hogy az unokájában már fel se merüljön ugyanezt tenni...

Terézágyú 2010.10.06. 09:02:44

@simonmondja.:
"Vidékiek, szóljatok bele a Tarlós budapesti kutyásokra lesúlytó politikájába, ha nektek ez okoz kielégülést. "

Igen, a cikkben eredetileg Tarlósról volt szó, de valaki elkezdte felhozni a vidéki kutyatartókat...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 09:07:02

@Terézágyú: Mivel többen abban a téves hiedelemben kommenteltek, hogy a

kutyatámadások,
a kutyakínzás és
a kóborkutyák

ellen kell rendeleteket hozni Budapesten.

Kénytelen voltam felvilágosítani a Budapestet nem ismerőket, hogy ilyenek itt nincsenek, csak vidéken, ahonnan épp kommentelnek.

Juci Óbudáról 2010.10.06. 09:08:36

Ha nem 2 millió kutya lenne ma Magyarországon, hanem a gyerek- és unokanevelésnek lenne ekkora kultusza, akkor sokkal jobban állna most az ország....

(Egy volt kutyás-gyerekes, aki a gyermekei-unokái mellé tette le a voksot a nagyvárosban.)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 09:15:22

@Juci Óbudáról:
Mindjárt jönnek az okosok, hogy a gyerek a kertbe való és a nagyváros élhetetlen és csak vidéken lehet gyereket nevelni, mert ott jó a levegő.

Úgyhogy ne is próbálkozz.
Aki szereti a kutyát, az szinte mindig a családot is szereti.

A hisztizők meg nem csak a kutyától, de a többi embertől is rohamot kapnak.

Terézágyú 2010.10.06. 09:21:24

@simonmondja.:
"Kénytelen voltam felvilágosítani a Budapestet nem ismerőket, hogy ilyenek itt nincsenek, csak vidéken, ahonnan épp kommentelnek. "

Mert te ismered a vidéket is?

Nos az olyan kutyatámadások, hogy valamilyen harci kutya támadja meg a családtagot, az bizony az a "városi szokás", hogy minél drágább, divatosabb kutyát tartsunk - akkor is ha pl. a harci kutya nem való olyan helyre, ahol nem tudják kezelni. A hagyományos vidéki kutyatartás nem ez.

Amikor az utcán megtámad valakit egy kutya, az megint olyan, hogy én kizárólag városban találkoztam vele. Nem feltétlenül Budapesten, de városban.
Ugyanakkor - tapasztalatom szerint - ezek sohasem kóbor kutyák voltak! Mindig olyan "harci" kutyák, amiket direkt heccelt a gazdája vagy ilyesmi.
Nem vagyok olyan aki fél a kutyáktól, de amikor egy kicsit összeszorul a gyomrom, az mindig olyankor volt, amikor a gazdi "sétáltatta" a kutyáját, hecceltette stb.

Ami kóbor kutyával találkoztam, az egysem akart megtámadni senkit - örült, hogy lyuk van a fenekén szegénynek.

Mellesleg a "kutyaszar az utcán" tipikus városi probléma.

Na most a kutyakínzás: itt is arról van szó, hogy egyre inkább ott tartunk, hogy minden állatkínzás lesz: a napközbeni megkötés (a napközbeni lakásbantartás nem?), a kertbentartás stb.
Ha az állatkinzási törvények arra vonatkoznak, akik összeverik a kutyájukat, éheztetik, szószerint kínozzák, az nagyon helyes.
De ha hamarosan kiszáll a kommandó a falusi mamihoz, aki néha száraz kenyeret ad a kutyájának (természetesen vizet is!), mondván, hogy ő kínozza a kutyáját...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 09:28:47

@Terézágyú:
Még mindig a budapesti várható kutyarendeletről szól a blog.

Nem Kaposvárról, ahol a futónőt megtámadták a kutyafalkák.
Nem falusi sznobokról, akiknek a kaukázusi kutyái egy szamarat is élve szétszedtek.
Falun még oroszlánt is tarthatnak csirkekerítés mögött.

És nem a falusiakra hoz Tarlós rendeleteket.

A pórázkérdés sem falusi és a szájkosár sem.
És a kutyaszám korlátozása sem.

Falun száz kutyát is éheztettek már egyrakáson.

Tiko 2010.10.06. 10:02:44

@Terézágyú: "Nos az olyan kutyatámadások, hogy valamilyen harci kutya támadja meg a családtagot, az bizony az a "városi szokás", hogy minél drágább, divatosabb kutyát tartsunk - akkor is ha pl. a harci kutya nem való olyan helyre, ahol nem tudják kezelni. A hagyományos vidéki kutyatartás nem ez."

Észre kéne végre venned, hogy az alaptéma amire reagáltál az nem vidék-város hanem lakás-kert ellentétről szól. Így kár sértve érezned magadat ebben a témában. Ami pedig a drága kutya fogalmát jelenti, szerintem el vagy tévedve. Egy pit alsó hangon már 5000 forintért kapható. Tudod hol? Vidéken. Egyszerűen menj fel az expressz honlapjára és keress rá a kutyák között. Mindjárt kiderül, hogy nem is annyira úri flancolás egy pit.

"Mellesleg a "kutyaszar az utcán" tipikus városi probléma."

Persze. Mi más lenne? Ebből is látszik, hogy hol sétáltatnak kutyát, és hol nem.. A kevés ingernek (kertes ház | ismétlem: tisztelet a kivételnek) pedig agresszió, majd egy lehetséges támadás a vége. Sokkal inkább valószínű, mint egy olyan kutyánál amelyikkel foglalkoznak, legyen az kerti vagy lakás kutya.

Ezt próbálja simonmondja megértetni veled, de te besértődtél.

Üdv

Kentetsu 2010.10.06. 10:02:45

@Alf: Csak két hozzáfűznivalóm lenne
- eső elmossa a pisit
- komolyan azt írtad, hogy a kutyák romba hugyozzák a belvárost !? :))))
Neked komoly problémáid vannak..
get a life loser :)))

Kentetsu 2010.10.06. 10:05:14

@Terézágyú: Engem kétszer harapott meg kutya. Mind a kettő vidéken történt és keverék kutyával...arcomat tépte meg.
Budapesten még soha nem volt ilyen problémám..ja és ennek ellenére nem félek az ebektől.
Van két kutyám, az egyik rajta van a "veszélyes ebek" listáján, mégis az egész környék imádja és a gyerekek az orrát csavargatják és akkor is max agyon nyalja őket...szóval aki nem ért hozzá...tudod a többit

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 10:25:52

@belekotty:

Te nem egy ötödikesnél, hanem egy írni olvasni nem tudó kisebbségi gyereknél is butább vagy!

Magyar nyelvet nemcsak olvasni, de értelmezni sem tudod!

Légy oly kedves tanulj meg magyarul és utána olvasd el még 1x amit írtam, mert szerintem nem sikerült felfognod!

GRATULÁLOK!

2010.10.06. 10:52:10

@simonmondja.:

"A lakásban tartott kutyák egészségesek, nyugodtak, szépek."

Tudnék így hirtelen egy háztömböt, aki ezen fél napot röhögne az egyik szomszéd kutyájának ismeretében. Miközben gondolom tudod, hogy ennyire általánosítani nem lehet, mégis olyan sarkos álláspontokat fogalmazol meg olyan ellentmondást nem tűrően, hogy ezzel kizárod magad az értelmes vitából, és marad neked a megmondóemberkedés.

noccc 2010.10.06. 11:01:20

mármint ezzel: @yeti-ufo hibrid: Neked pszichológus kellene. Vagy zárt osztály.

noccc 2010.10.06. 11:13:04

hát itt elég különböző véleményeket olvasni. azzal nagyon nem értek egyet, hogy a kutya lakásba nem való!! már miért is nem való?? Mi kertes családi házban lakunk, de így is bent van velünk, hisz a legnagyobb öröme, hogy ott lehet ahol mi. Nem kerti dísznek vettem a kutyámat!!!! annak ellenére, hogy kertes házban lakunk, nem intézem el annyival a dolgot, hogy csak kiengedem az udvarra és ennyi, minden nap elviszem 1,5 - 2 órát sétálni. Bezzeg arra a környéken ha talán havonta látok valakit aki sétáltatja a kutyáját, ....mert minek, hisz van kert!!!!!! kifutja magát ott....nem azért, de mikor kezd el magától futkározni csak úgy a kutya. na mindegy.
A kutya kakit MINDIG összeszedem!!!
Tisztelet a kivételnek, de sok olyan van aki megveszi a kutyát, kirakja a kertbe, nesze futkossál, semmi séta soha, max karácsonykor, semmi kommunikáció a kutyával, mert mit csinálsz kint az udvaron, télen hideg van, nyáron meleg van. annyira sajnálom ezeket a kutyákat :(

noccc 2010.10.06. 11:15:29

ja a másik meg az, hogy szerintem meg nem csak kutyapisi van az utcákon............

noccc 2010.10.06. 11:19:48

kutyatámadások.....egy szocializálatlan állattól mit vártok??? körbecsókol mindenkit, holott nem tudja, hogy hogy kell viselkedni, mert nem tanította meg neki senki???? pl. valószínű nem sok emberrel találkoztak, vagy nem vitték kutyák közelébe sem, vagy csak a kertbe volt bezárva kerti dísznek. Ha ti így élnétek, nem találkoztok különböző emberekkel, új emberekkel, nem tudjátok, hogy hogy kell velük viselkedni......

kutyáslány 2010.10.06. 12:38:39

Ne öljétek már egymást. :)

"A kutya lakásba nem való"-hoz, ennek nézzen utána kicsit az, aki ezzel a felfogással él, a menhelyi kutyák többségét minimum benti ÉS kinti tartásra adják ki, de láttunk olyan kutyát, amit csak benti tartásra, sétáltatással persze.

Inkább segítsetek, még kezdő kutyás vagyok, hogy tudom ránevelni a most még csak három hónapos ebet arra, hogy mellettem maradjon?

kutyáslány 2010.10.06. 12:39:17

(nem amit, hanem akit csak benti tartásra)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 12:50:02

@kutyáslány:
Tegyél kis kockákra vágott parizert egy zacsiba.
Tedd a zsebedbe.
Aztán vagy
fütyülj, vagy
hívd a nevén, vagy
tárd szét a kezed, vagy
gugolj le hozzá, vagy

mindezt kombinálvd egymással.

A kiskutya amúgy is szeret utánad mászkálni, ezért oda fog tévedni.
Ekkor adjál neki egyet a parizerkockákból, dicsérd meg nagyon és simogasd meg a buksiját.

Szerintem a harmadiknál már kapisgálni fogja az összefüggést a hívás és a jutalom között.
Egy pár napig sokszor add a parizert- ne mindig.
Aztán egyre ritkábban.
A megdicsérést viszont mindig.

Bármi mást is akarsz neki tanítani, kábé ugyanezt csináld.
Nem kell ordítani sose, mert nem süket a kutya és nem is hülye.
Megverni sem kell, csak leszidni.
A járdaszegélynél mindig meg kell állni, leültetni, parizerkocka.
Imádni fogja a szabályokat.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 13:12:31

Azt elfelejtettem mondani, hogy potyára ne adj neki kis kockát, akárhogy kéri.
Csak akkor, kicsit távolabb áll és hívtad és odaszaladt.

Ha kérésre is adsz neki, akkor nem tanul semmit.

Ja, és először otthon kezd, természetesen, hogy ne figyeljen másra, aztán gyakoroljátok mindenhol, de a kutya sose tudja meg, hogy lesz parizer, vagy sem, mert akkor azt fogja megjegyezni.
De mindig legyen megdicsérve, hogy ügyes volt.
Legalábbis amíg kölyök.

Jármai 2010.10.06. 14:16:14

@kutyáslány: Én a klikkeres tanítást ajánlom, a www.klikker.hu oldalon megtalálod a szükséges infókat. A kölyök kutya valóban ösztönösen követi a gazdáját, ezt csak elrontani lehet, pl. ilyenekkel ha te mész utána, ha megszidod mikor odajön (sokadjára) vagy ha behívás után mindig megfogod és vége a sétának. A www.kutyasuli.hu GYIk-jében is találsz infókat: www.kutyasuli.hu/gyik (A kutyám nem jön vissza ha hívom kérdésnél ott van a tanítás módja)

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 14:16:47

@kutyáslány:

Szia,

milyen fajtájú a kutya?
elsőként keress egy kutyasulit, ahol van kutyaovi...
ez a legtöbb helyen ingyenes szokott lenni, ide vidd le a kutyát annyi ideig amennyi ideig tudod, ált. 7-8 hónapos korig szokták engedni, az enyém közel 2 éves, de annyira jó lelkű, h bemehet!

Mivel kezdő kutyásnak vallod magad, így én azt mondanám, h kutyasuli minél hamarabb.Kezdő beruházásként kell egy fojtó nyakörv /akkora, h 4-4 ujjal belenyúlsz és éppen felmenjen a fejére/ cca-1500 huf és egy lehetőleg bőr póráz, olyan széles amit kényelmesen meg tudsz markolni - cca 2400 huf

Ajánlom figyelmedbe www.juliusk9.hu/

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 14:25:23

Kutyasuli nélkül!
20-30 percnél ne gyakorolj vele többet, lehet, h még ez is sok lesz neki.
Törekedj, h mindig pontosan azt csinálja amit elvársz tőle.

Fojtó felrakása, 2 szemet visszafűzöd vmelyik karikába, kész a nyakörv, úgy teszed fel, h a mozgó szem a kutya bal oldaláról fusson fel, különben nem fog visszalazulni.

Póráz jobb kézben, kezdő kutyánál kellően rövidre fogd, ballal segíthetsz korrigálni.

Legfontosabb, bal láb mellett legyen a marja, ha kilép, lemarad, túl messze van, belerántasz, korrigálod amíg nem úgy meg ahogy kell.Kezdetben hátad mögött átvetheted a pórázt, ha húz, megrántod, megállsz, egyet hátralépsz, ezzel egy idő után megtanulja, h mi a dolga.

Elindulás,irányváltás esetén LÁBHOZ vezényszó határozottan!

Jó munka esetén azonnal dicséret-jutalomfalat, figyelj, h a fojtó mindig laza legyen dicséret és jutalomfalat esetén.

Ültetés, ÜL vezényszó, jobb kézben a póráz megemeled, ballal egy ütemben lenyomod a fenekét.Mindig figyelj, h egyenesen üljön, ha nem akkor javítsd ki.
Az ültetés lényege, h azonnal letegye a fenekét, h hallja a parancsot, de szoktatható, arra is, h amint te megállsz azonnal leül.

Laza póráz dicséret-jutalomfalat.

Talán ezek lennének alapvetőek egy városi kutya számára.

Ha a többi is érdekel ami kell egy engedelmességihez, leírom szívesen!

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 14:30:48

A leglényegesebb kimaradt soha ne legyen folyamatosan fojtva a kutya, mert nem foglya tudni mit akarsz, amikor jól dolgozik mindig legyen laza a póráz akárcsak jutalomfalat-dicséret esetén.Tudnia kell, h ha rosszul dolgozik akkor jön egy kellemetlen dolog, h a jól akkor meg kellemes.

Biztató szó lehet, az ÜGYES, én a JÓ peckes kimondását preferálom, rövid és semmivel sem összetéveszthető.Ez bármikor mehet neki, ha jól dolgozik.

NEM, a legideálisabb tiltószó, szerintem, szintén rövid, gyorsan pattogósan, ha ennyi nem elég azonnal ismétlés és póráz rántás!

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 14:31:31

A leglényegesebb kimaradt soha ne legyen folyamatosan fojtva a kutya, mert nem foglya tudni mit akarsz, amikor jól dolgozik mindig legyen laza a póráz akárcsak jutalomfalat-dicséret esetén.Tudnia kell, h ha rosszul dolgozik akkor jön egy kellemetlen dolog, h a jól akkor meg kellemes.

Biztató szó lehet, az ÜGYES, én a JÓ peckes kimondását preferálom, rövid és semmivel sem összetéveszthető.Ez bármikor mehet neki, ha jól dolgozik.

NEM, a legideálisabb tiltószó, szerintem, szintén rövid, gyorsan pattogósan, ha ennyi nem elég azonnal ismétlés és póráz rántás!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 14:46:36

@Assreaper:

Az én kutyáimon sose volt póráz.
Kölyök korukban sem.
Ha nem jön első szóra, mikor hívom, akkor kap pórázt egy időre - büntetésből.
Annak is veszi, úgyhogy szégyenkezve kullog mellettem, ha meg van kötve és csak arra vár, hogy visszanyerje a bizalmat.

Utána sokáig nincs okoskodás.
Egyébként annyit fut, amennyit akar, de ha szólok, annak oka van, úgyhogy akkor nincs olyan, hogy

- Mingyá jövök ! -
, mint a gyerekeknek.

A járdaszegély meg olyan szabály, hogy fiatalabb korában, ha talált egy felfestett vonalat a járdán, megállt, hátranézett és megkérdezte, hogy ez mos járdaszegély, vagy sem?
Olyankor mondom, hogy mehet, vagy visszahívom, de nem bízza a véletlenre.
Enyém a döntés.
Az élete múlik rajta.
Sose volt még balesetünk, pedig húsz éve kutyázok.

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 15:07:46

@simonmondja.:

Oké, de TE 20 éve nyomod, a lányka meg kezdő.
Nagy különbség.

Kb ennyi ideje verseny/munka kutyázom.
Más a kettő, de amit írtam azzal egy kezdő is el tud indulni.
Gondolom azért te sem vállalnál azért felelősséget, h inkább póráz nélkül vigye a kiskutyát, aztán benéz a busz alá a szerencsétlen!

Én szigorú vagyok, egy lépést sem tehet a kutya a lábam mellől az utcán.

Nem tudom milyen kutyád van, de én pit-el járok kelek, nem akarok a buta emberek miatt szívni, így pórázon van lakott területen, szájkosár is van felfűzve a hámra de az csak azért, ha okoskodnak fel tudjam pattintani. Mivel a törvény szerint veszélyes állatnak tartják és tartási engedélyt kellett kérnem rá, így nem kockáztatom, h elvegyék engem meg rommá büntessenek, így is elég sokat kell fizetni az éves engedély hosszabbításért.

kutyáslány 2010.10.06. 15:09:52

Köszönöm a tanácsokat. :)

Most olvasom a Neked ugatok-ot, első lépésként. Az ürülékevésről már sikerült leszoktatni.

Nem tudom, hogy pontosan milyen fajta, menhelyi keverék, kinézetre leginkább kaukázusi vagy németjuhász, méretre - három hónapos - kb. 10-12 centi magas és másfél kiló. Jámbor természetnek tűnik, egy hónapja van nálunk, más állattal és a gyerekekkel jól megfér.

kutyáslány 2010.10.06. 15:10:33

simonmondja, nekünk muszáj lesz a póráz, mert a városban kötelező. Legalább a kutyafuttatóig.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 15:28:18

@Assreaper: Persze, én csak hobbikutyás vagyok.
Nem azért mondtam, hogy a munkakutyákat is így kéne nevelni...
Egyébként két írszetter és egy vizsla volt eddig.
A szetterekkel volt sok vitánk eleinte, a vizsla már az első napon itta minden szavam.

Inkább azért írtam, mert én tényleg nem akarom betartani ezeket a kutyarendeleteket.

A nyáron egy vidéki sétánkon egy szabadon sétáló pitbull megcsócsálta a kutyámat kissé.
Nem volt dráma, mert tizenkétéves létére még nem teperi le akárki a kutyámat,
de kértem, hogy a veszettségi oltását legalább igazolják.

Szóba se álltak oltás ügyben.
Na, ennyit a szabályok betartásáról és a kertikutyásokról.
Nem hinném, hogy egyedi eset.
Előbb büntessék a veszettségi oltást elhagyó tulajokat, aztán lőjék le az emberre támadókat, és ha ez mind megvolt, akkor beszélhetünk a pórázról.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 15:31:27

@kutyáslány: Ha már ma komolyan foglalkozol vele, menni fog.
Ha hagyod huzigálni magad a póráznál fogva, akkor fél év múlva meg kell válnod tőle, mert ő lesz az erősebb.
Ne engedd, hogy vonszoljon.
Sok sikert.

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 15:44:16

@simonmondja.:

Nézd, nem meggyőzni akarlak, IPO3-t tett a kutyám, tehát igencsak kezes.
DE akkor is kutya, 1x póráz nélkül vittem le az erdőig a lányommal, szembe jött egy játszótéri keverék olyan 40kg körüli, a kutyám azt hitte meg kell védenie és ösztönből ráment rászólni sem volt időm nemhogy elkapni, azonnal földre vitte és átharapta a torkát, gyanítom, h a lányom miatt volt az egész, borzasztóan félti.

Szóval szabály ide-oda, jobb a békesség, egy póráz nem a világ...
Az enyém pl innen tudja, h megyünk, mikor meghallja a lánccsörgést :-D
Bár én kertes házban lakom vidéken :-D

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 16:00:29

@Assreaper: Na, de pórázzal csak annyit futhat, amennyit én tudok.
És hol vagyok én olyan formában, mint egy szetter, vagy egy vizsla...?
Ahogy hallom, három napig képes követni egy szarvast a nyomon.
Míg fiatal volt, napi négy óra futtatás, kemény játékbirkózással a társaival, és akkor volt csönd és szunya.
Így öregecskedőn már kevesebb, de így sem piskóta.

_norcsii · http://www.vakkanto.hu/norcsii 2010.10.06. 16:03:58

Hajjaj, de rossz volt ezt végigolvasni. :(
Most dolgozunk egy olyan vizsgán, ami igazán megméri a kutya kézbentarthatóságát, szocializáltságát. Ha az önkormányzatokban van nyitottság a témára, ehhez lehetne rendeletek igazítani majd. A vizsgán kívül lennének benne olyan vállalások is, hogy a felelős kutyatartó tartsa tiszteletben mások félelmét, allergiáját, stb. és takarítson a kutyája után.
Kutyás vagyok, a fanatikus fajtából, de igyekszem nyitottan figyelni a máshogy gondolkodók véleményét és figyelembe venni. A békés, kultúrált együttélés akkor érhető el, ha mindenki a maga szemszögén változtat, nem a másikat támadja. Meggyőzni senkit nem lehet és nem is kell, de a jó példa is ragadós. Én is mindig igyekszem kiemelten figyelni, hogy kit zavarnak a kutyáim, akárcsak azzal, hogy keresztbe áll a járdán. Kihívom, leültetem és rámosolygok az elhaladó családra. Az esetek 80-90%-ban egy mosolyt kapok vissza, pedig két argentin dogom van.
Nem kell megérteni egymást, csak elfogadni. Ha pl. kutya méretű pókokat sétáltatna valaki és azt mondaná, hogy nyugi nem bánt, én se biztos, hogy megnyugodnék, sőt. Ezért hiába tudom, hogy nem bánt a kutyám, elhívom, mert a másiknak ezt nem kell tudnia. És tényleg, ne szőrőzze, nyálazza össze. Cserébe remélem, hogy a másik fél is elfogadóbb lesz.
Az általános csoportosítás meg szörnyű, kutyások és nem-kutyások között is van ezerféle. Nem kell mindenkit mindig buborékokba rakni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 16:16:04

@kutyáslány:
Most jut eszembe, hogy a környéken élt egy a tiédhez hasonló kutya.
Egy kis néni találta kölyökkorában, aztán a legnagyobb kutya lett a bernáthegyi után.
14 évig élt és a néninek végig szót fogadott, pedig elég macsó természete volt.
Persze, nem gyerekjáték utánacsinálni, de nem is lehetetlen.

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 17:02:41

@simonmondja.:

Én a pórázt csak lakott területen gondoltam, a futtatóig.
Én is leveszem róla ha kiérek az erdőbe.

Én kicsit "kínzom" a vadat, mert súlyt kell húznia, futnia kell.
Jelenleg ott tartunk, h képes elhúzni egy suzuki samurai-t 2x az utca teljes hosszán, kb 300m lehet.

Ha jó idő van akkor futunk együtt, 15km át a szülőkhöz, majd ugyan ennyi vissza/de hetente 1x tutti.

Van amikor egyikre sincs időm akkor birkózom vele, vagy zsákolok 20-30 percet, ő is kidöglik meg én is, utána reggelig horkolás van :-D

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.10.06. 17:04:17

pit bullnak egyébként az amerikai staffordshire terriert hívják, vagy az egy külön fajta?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 17:19:22

@Assreaper:
Na jó, de én mondtam, hogy az átkosban már volt ilyen kutyásokra vadászó rendelet.
Mondjuk, azóta nem igen láttam kettesével járőröző rendőrt, de akkor az volt.

Szóval, a parkban is büntettek, meg minden közterületen.
A kutyások figyelmeztették egymást, hogy jönnek a fakabátok.
Szanaszét futkostunk, ha feltűnt a távolban egy pár egyenruha.
Durva összeg volt, ha elkaptak.
Volt, aki letagadta a kutyáját inkább.
Fogják be, ha tudják.
Nem akarok hazudni, de úgy emlékszem, tízezer volt akkor, amikor egy Trabant negyvenezerbe került.
És nem csak a póráz lehet esetleg gond, hanem ráfoghatnak bármit az emberre.
Én seperc alatt megkötöm, de lehet, hogy az számít, hogy ő látott engem előtte.

Hogy nem a tiéd a szar a fűben, azt például hogy bizonyítod be ?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.10.06. 17:25:48

Egy fűben talált szarért, vagy egy lassan kapcsolt pórázért - százezret,
mikor a stadion szétverése ingyen van,
a tévészékház felgyújtása meg harmincezer ?

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 17:39:58

@dzsilla:

Hát nem...

APBT külön fajta csak nincs FCI száma mint az Amstaffnak..

Nagyon hasonló a két fajta, de mégsem, olyan unokatestvéri kapcsolat van a fajta között, egy tőről fakadnak, de a standardben van eltérés...

Pl nekem egy tigriscsíkosom van fehér mellel, fehér zoknikkal, kis termetű, 28kg az egész, de így is közel 50cm széles a melle, de egy gramm zsír nincs rajta, az izomrostjai látszanak mozgás közben...vágatlan álló füllel...

Az előző keményebb volt, 57kg volt, akkora mint egy jól megtermett rottweiler...
Az egy blue APBT volt!A családdal és csomagokkal megrakott grand cherokee-mat elhúzta szó nélkül :-D

Reap that ass (törölt) 2010.10.06. 17:41:21

@simonmondja.:

Az igen, így büntetni tényleg szemétség!
Ezzel én sem értek egyet.

De szükség van a szabályozásra, de értelmesen, a gazdákat segítve, nem ellenük!

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.10.06. 18:13:01

@Assreaper: köszi.
hogy nincs fci száma az olyasmit jelent, hogy nem elismert fajta?

glass 2010.10.06. 19:16:21

én ugy érzem hogy csak folyamatossan nagy testü kutyákról van szó nekem labradorom van és porázon sétáltatom általában és takaritok utána mert a városban lakom. Viszont 2szer harapott meg kis testü kutya....

kutyáslány 2010.10.06. 19:56:14

A kutyaszar fel nem szedését szerintem is büntetni kéne, mondjuk nem úgy, hogy meglátnak egy kutyaszart és a legközelebbi kutyást piszkálják, de ma a gyerekem közintézménye előtt három kutyást láttam sajnos, akiknek simán odatojt a kutyája és továbbsétáltak.
Kettőnek szóltam, hogy nem szeretné-e felszedni esetleg, a szőke tyúk lenézően végigmért, az ürge meg visszaszólt, hogy kussmá, nemtedógod.

Az ilyenekre legszívesebben rákenném.

Amúgy valaki kérdezte, mit csinálok, ha hasmenése van a kutyának, hát én eleve lapáttal szedem fel a kutyaszart, azzal a hasmenést is össze lehet takarítani.
süti beállítások módosítása