Kutyák a Facebookon, saját adatlappal. Gyerekes, jópofa, idegesítő vagy sem, sokan csinálnak saját profilt kutyájuk számára, és keresnek ismerősöket, töltenek fel képeket, kezelik az oldalt, annak ellenére, hogy a kutya (cica) külön profiljának hasznossága megkérdőjelezhető. Magyarországon is egyre terjed mindez, a Facebook őshazájában Amerikában már felmérést is készítettek, bár a megkérdezettek száma az összes felhasználóhoz képest csekély.
409 amerikai Facebook felhasználó kutyatulajdonos megkérdezésével készült el az a felmérés, melyből kiderül, hogy 14 % a kutyájának is külön profilt készít. Ezeknek az ebeknek 42 százaléka rendelkezik maximum 25 ismerőssel, a többieknek több van, tehát egészen aktív közösségi életet "élnek." A Twitter profil sokkal kevésbé népszerű, a megkérdezettek csupán 6%-a csinál ilyet külön a kutyája számára.
A megkérdezettek legnagyobb része (81%) 500 Dollárnál többet költ ebére évente, 6% ennek tízszeresét 5000 Dollárt fordítja kutyájára.
A Dogbook alkalmazás egyébként pont e célcsoport számára készült, mármint akik ellenállhatatlan vágyat éreznek arra, hogy kutyájuk adataival és életével lássák el a világhálót.
Ti csináltatok e külön Facebook profilt kedvenceteknek?
SN